EN SOLSKENSHISTORIA!

Hej därute, jag brukar följa kattjouren i Skåne på Facebook. Sent i fredags eftermiddag kom det in ett nödrop om att 4 vanvårdade katter som myndigheterna hade tagit hand om behövde ett nytt hem. Haken var bara att de bara hade 2 dygn på sig att hitta nya för alltid hem annars skulle de avlivas och kattjouren kunde inte stoppa det i så fall.. Dessutom verkade den ena katthonan dräktig. Det verkade hopplöst. Jag bad till Gud om att de skulle få nya hem, de var så fina. Jag hade börjat ge upp hoppet när jag gick in igår eftermiddagen och tittade och de fortfarande inte hade fått något hem. Jag kom hem från jobbet ( Jobbade till 17), och innan jag gick och lade mig vid nio tiden, gick jag in en sista gång. Var inställd på att få läsa om att det oundvikliga skulle ske idag.
Döm om min förvåning när det stod att det  problemet var löst. Jag upphör aldrig att förvånas över att människor trots allt vill ta hand övergivna katter fast de är så många.
 
I lördags när jag kom hem sent på kvällen efter jobbet så satte jag på bordsfläkten till katterna.
De tycker det har varit så skönt med fläkt nu när det är varmt. Då hördes världens missljud från motorn, sedan dog den. Så det var bara för mig att knalla till stan idag och köpa en ny. Men jag sov ut på morgonen. Passade även på att handla ett smycke som jag spanat in tidigare.
Dessa leggings köpte jag också idag. Det och min mörkblåa raka klänning tänker jag ha på midsommarafton. I onsdags fick jag besök av en arbetskollega och då bjöd jag på blåbärspaj med vispgrädde. Mums. Sedan satt vi och tittade på diabilder från slutet av 60 talet och fram till jag var 2 år. Någon annan gång får hon se färdigt alla magasin som finns även från 90 talet.
 
När främmandet hade gått hem så gick jag till stan och köpte mig en midsommarkrans som jag ska ha på midsommarafton samt en toalettvagn i vitt. Och jag måste berätta att jag är lite stolt över mig själv som lyckades skruva ihop den på 2 timmar efter mycket svett och bök.
Fick passa på att rensa undan samtidigt och slänga gamla förpackningar.
 
Min nya fläkt.
Köpte även förra onsdagen då jag var ledig en tavla, kunde inte låta bli, det är ju så roligt.
Det blev en räv som inte är så avancerad att måla som alplandskapet. Är så roligt att måla.
Nu är det bara 2 långa dagsturer samt 2 korta dagar kvar. På midsommarafton efter klockan 12 går jag på 3 veckors välförtjänt semester. Då blir det roligt. Ha det bra, och tack för alla kommentarer om mina recept, det var trevligt. Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka och en Trevlig Midsommar.
Ska fira den med mina släktingar i mammas stuga, där det finns mycket djur och natur.
See You! Hasta La Vista!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0