TISDAG!

Hej därute, i helgen har jag jobbat och det har gått bra. Igår så var jag ju ledig och då fick jag träffa min faster som jag inte sett sedan 2012. Det var jättetrevligt. Vi åt först matjesill och potatis och gräddfil med gräslök. Oj så gott det var. Sedan gav hon mig flera figuriner av Lisa Larsson. När jag öppnade pappret till en vit figurin fick jag se att det var en isbjörn, då blev jag faktiskt rörd. Isbjörnar är ju som bekant ett av mina favoritdjur. Sedan tog vi en promenad ner till pappas grav och där satte hon ner en blombukett som hon hade plocka själv. Den var fin. Min faster tyckte att det var en fin kyrkogård. Sedan gick vi hem och då bjöd mamma på fika. Det blev många goda skratt och trevligt umgänge. I lördags fick jag en tråkig nyhet av mamma, de hade hittat båda pärluggle ungarna döda på marken. Antagligen hade en rovfågel hackat ihjäl de.. Men så är det ju i naturen. Men det finns fler uggleungar i närheten för mamma uggla har flugit med mat i munnen på andra ställen.Igår när jag satt på bussen på väg hem så stod ett rådjur med kid nere i diket mellan Gammelstad och Sunderby Sjukhus. Bussföraren saktade in när han körde förbi det. På fredag har de lovat 32 grader. Tur att man slutar 12 då. På fredag är det ju löningsdax, inte bra när man är ledig. Då kan man bli frestad så det gäller att stå emot och inte göra några impulsköp Kan ju avsluta med en liten lista på vad jag kommer göra i augusti, sedan lägger jag ut lite gamla sommarbilder, har inte laddat över bilder än från mobilen. Ha det gott. See You! 1. Jag fyller 49 år. 2. 12;e augusti ska jag till veterinären med Lady för uppföljning av njurkoll, urinprov samt blodtryck. 3. Funderar på att gå på bio och se en film. 4. Eventuellt bärplockning en dag. i mammas stuga.
3/20170708_143432_59631cf52a6b2207b3d02e1b.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0