STORFORSEN 2019!

Hej därute, igår blev det äntligen av med att åka till Storforsen som bjöd på både regn och sol.
När vi kom dit gick vi först i shopen och tittade även på uppstoppade djur. Fotade några.
pärluggla
Lite blandade djur
En staty av Lasse Berghagen i trä.
Vi gick sedan ner mot forsen, jag har ju fotat förut bilder från forsen men den är så vacker så här kommer det ett litet bildkollage från promenaden utefter den kraftigt strömmande forsen:
Det är flera tusen kubikmeter vatten som forsar, och det är mäktigt att stå och lyssna. Jag kan ju inte visa filmer från forsen här och jag har inte något konto på Youtube. Men när man står rktigt nära så känner man sig ganska liten.
Är det någon som saknar en napp. Någon hade hängt den över skylten.
När vi gick tillbaka mot bilen kom världens störtskur, så jag och min morbror var alldeles genomblöta. Vi satte oss i bilarna och åkte till Storforsens hotell där vi åt bufeé.
De hade även croissenter och det tog jag till kaffet.
När vi åkte hem vid 3 tiden på eftermiddagen fick jag köra några mil. Det var kul. Önskar 
er alla en trevlig dag. See You!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0