ÅTERBESÖK HOS VETERINÄREN!

Hej därute, igår åkte jag till veterinären med Lady och Lufsen. Det skulle tas blodprov på Lady. Veterinären lindade in Lady i en filt så hon skulle känna sig tryggare, trodde vi ja. Sedan tog hon försiktigt fram Ladys ena tass för att raka bort lite päls och kunna komma åt att sticka in nålen. Då bestämde sig Lady för att det fick räcka. Hon började morra och fräsa och hugga mot veterinären. Då gick veterinären för att hämta en ögonmask för att hon skulle lugna ner sig. Då fick Lady panik och blev skogstokig. Jag och mamma fick hålla fast Lady med alla våra krafter. Lady fortsatte att gorma och fräsa och försöka hugga mot veterinären. På golvet satt Lufsen i sin bur och såg och hörde vad som hände och började morra och fräsa han också för att försvara sin syster. Efter ca en kvart lyckades hon ta provet. Sedan kom en annan veterinär in och sa att de kunde analysera blodprovet inom en timme.
Jag som var orolig för Lady tyckte att det lät bra, så vi stoppade tillbaka henne i buren igen och satte oss i ett avskilt hörn på kliniken och väntade. Det visade sig att det var bra att vi tog blodprovet för hon har förhöjda njurvärden och proteinvärden. I augusti så skall hon på återbesök och då ska de ta blodtrycket, ta ultraljud samt urinprov för att se om de kan hitta orsaken till att Lady har de värden som hon har. Då ska hon även få en lugnande spruta innan för de måste ju raka bort päls på magen samt komma med kall otäck gele och med tanke på vad som hände igår så är det nog säkrast.
 
Lufsen fick en vaccinationsspruta och Lady slapp det för att de ville avvakta med tanke på provsvaret.
Jag har börjat ge dom en viss mängd foder och det går bra, men ibland är de hopplös och blir rastlösa när de inte får mat när de vill. I förrgår så åkte jag till Hertsön och var där några timmar föra att tänka på annat. Köpte mig en baugette med köttbullar, det visade sig vara svårt att inte få köttbullarna att rulla iväg på golvet. Sedan så gick jag en promenad och gick bland annat till hyreshuset som jag bodde i mellan 1976 till 1991, hela min skoltid. Då blev jag nostalgisk.Fotade lite också.
Porten som jag gått in och ut ur flera år. På vintrarna när jag var barn så brukade jag och några kompisar leka Madicken och hoppa från porttaket ner i snödrivan. Det fanns ingen risk för att vi skulle göra illa oss för det var så pass hög snödriva. Några ungdomar röjde lite sly och rensade i rabatterna i närheten och det gjorde jag första gången i 3 veckor när jag hade gått ut åttan.
Sedan så gick jag på gångstigen ner mot lekiset som jag gick när jag var barn. Det står en förskola där nu och jag tror inte att byggnaden är kvar. När jag gick tillbaka till mammas lägenhet så minns jag en händelse från det jag var barn. Det var en vinter och det hade fallit nysnö. Då kom det 2 tjejer och red barbacka med var sin stor häst och det såg som mysigt ut när de galloperade och snön yrde.
Det var ju tänkt att jag skulle åka ut till Hindersön idag men igår så ringde researrengören och meddelade att på grund av för få anmälda så kunde det inte bli någon resa. Tur att jag inte hade betalat resan i förväg. Men jag har ju köpt mig ett nytt pussel nu så jag får bara mysa idag och ta det lugnt och återhämta mig från strapatserna från igår. Det var allt jag hade att skriva om denna gång. 
Nu har jag bara 4 dagar kvar av min semester. Men det gör ingenting. Jag trivs ju med mitt jobb.
Ha det gott så hörs vi sedan. See You!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0