STOCKHOLM!

Hej därute, i helgen så åkte jag med några av mina körmedlemmar ner till Stockholm.
Utsikt från fönstret. Planet var försenat en timme på grund av snöfall i Stockholm. När vi landat så tog vi Arlanda Express till Centralen. Sedan gick vi till hotellet som heter Qeen´s och ligger mitt i stan. Vi skulle få våra rum vid 3 tiden. Vi var hungriga och gick på en restaurang som låg mitt emot.Där åt jag någon biff med potatis.
Sedan delade vi på oss och gick på stan för att kolla i affärer.
Jag köpte bland annat läppglans och något läppstift som låg i en udda burk.
Senare på kvällen så gick vi och åt på en libanesisk restaurang en bit där ifrån. Det var god och spännande mat.
Morgonen därpå, så åt vi frukost, som var väldigt god. Solen sken ute och jag och min rumskompis bestämde oss för att promenera in till Gamla Stan. Där handlade jag mycket den dagen må jag säga.Men innan vi gick dit så passerade vi en butik som låg på en tvärgata. Den hette vete katten, var bara tvungen att fota det de gjort av vete.
Jag bjöd min rumskompis på fika, sedan gick vi en stund till i affärer. Vi stötte på lite Norrbottningar också, det var trevligt. När vi sökte efter ett speciellt fik som de flyttat fick vi hjälp av en man som kunde allt om Gamla Stan. Senare på kvällen samlades vi alla och åt på en trevlig Thailändsk restaurang. Det var buffé med bland annat sushi och thailändsk mat. Det blev väldigt mycket blandning vilket skulle visa sig senare på kvällen.
Efter att vi suttit en bra stund och myst, gick vi alla till Oscarsteatern för att se musikalen Så som i Himlen med bland andra Björn Kjellman, Malena Ernman och Dan Ekborg. Det var väldigt bra de sjöng och det var bra spelat. Efter ca 1 1/2 timme så var det en 25 minuters paus. När vi gick tillbaka och satte oss började jag må fruktansvärt illa och fick ett gallstensanfall. Kunde inte komma mer olägligt. Försökte att hålla mig från att kräkas( Ursäkta detaljerna.). Men det blev bara värre fast jag försökte djupandas.Till slut sa jag åt en som satt bredvid mig som sanningen var och jag frågade om dörrarna var låsta, vilket de ju inte var. Det kändes ytterst pinsamt och skamligt att behöva lämna lokalen mitt under pågående föreställning. Men det var en sådan skön känsla att få kunna gå ut och vara ifred när jag inte mådde bra. Jag bad de som jobbade i receptionen om att få ett glas vatten och förklarade som det var. De var väldigt hjälpsamma och frågade om de skulle ringa efter någon. Jag frågade de hur länge det var kvar av föreställningen, och de sade 25 minuter. Så där satt jag i foajén och kallsvettades och mådde pyton de sista 25 minutrarna som var kvar. Men mina vänner från kören var förstående och frågade efteråt hur jag mådde. Sedan så gick de andra på en restaurang men då beslöt jag mig för att lägga mig och sova.
Igår så tog vi det ganska lugnt och förberedde oss för hemfärd. Det kändes skönt att få komma hem, men samtidigt så har det varit väldigt trevligt. Bortsett från incidenten på lördagskvällen. Här kommer lite mer bilder från Stockholm Imorgon lägger jag ut bilder på sakerna som jag köpt.. See You!
Hissen upp till hotellrummet.
Hotellfrukosten.
Det fanns en staty av en hund utanför en affär i Gamla Stan som såg naturtrogen ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0