MYSIG LÖRDAG!

Hej därute, igår så träffade jag min mor i Luleå. På väg mot bussen passade jag på att tömma grovsopor. Höll mina hörlurar som hör till min telefon i ena handen. På väg till bussen upptäckte jag att jag hade tappat hörlurarna i soprummet på golvet. Men klockan var så mycket att jag inte hann gå tillbaka och hämta de. Ja, ja tänkte jag, får väl köpa ett par nya hörlurar i Luleå. När jag klev på bussen så var biljettautomaten trasig så jag fick åka gratis. Det var ju bra. Sedan skulle jag ta ut något ur fickan, då for en av mina nyckelringar från Stockholm ut och hamnade mellan sätena på golvet. Försökte se var den låg men gav upp till slut. När vi kom fram till buss stationen bad jag busschauffören att vänta medan jag kunde leta i lugn och ro, och då hittade jag den och fick fram den. Det var en trevlig busschaufför. Jag mötte min mor och sedan så gick vi lite i affärer. Vi tog oss även en fika på Börje Ohlssons konditori.
Vi gick in på Cubus efteråt, då passade jag på att köpa en topp och samtidigt bli medlem. Hade sådan tur att de hade rabatt på 20 % så jag fick toppen billigare.
Vi var även in i en butik så jag fick köpa ett par hörlurar. Det var rabatt på de, så där hade jag också tur.
När jag skulle åka hem stod en buss inne så jag behövde inte vänta. Det var samma busschaufför som när jag åkte till Luleå. Och den här gången fungerade biljettautomaten. Jag gick och satte mig och såg på kvittot att han hade råkat slå in senior så resan blev billigare, men jag tänkte att jag måste ju vara ärlig och berätta att jag hade betalat för lite. Så jag gick fram och sa som det var. Då såg han mig djupt i ögonen, strök mig över ena armen och sade att han skulle bjuda på det den här gången. Så även där så hade jag tur. Hoppade av bussen lite tidigare och gick förbi Buketten. Där köpte jag 4 olika sorters blommor och jag är så nöjd över de. Det är så fint med färger nu när det börjar bli vår ute.
Lady kontrollerade naturligtvis om det var kloka inköp som jag hade gjort.
I väntan på Melodifestivalen.
Så här mysigt sken hade jag när jag såg på Mello. Det blåste hårt utanför, så då var det skönt att vara inomhus. Hoppas att ni får en solig skön söndag. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0