NU ÄR FESTEN ÖVER!

Hej därute, i helgen så har jag ju varit ledig. Det har varit skönt. Idag bjöd jag mina släktingar på julfika som jag gjort de senaste 4 åren, och det var uppskattat. God mat och mycket skratt och sorl blev det.
För ovanlighetens skull så klädde jag ut mig till tomte och delade ut paket i dörröppningen när gästerna kom. Sedan så satte vi oss ner och fikade utav fikabrödet som mamma hade bakat och tagit med sig. Jag hade dukat upp med Walt Disney porslinet. Efter att vi fikat så fick gästerna sätta sig ute i vardagsrummet. Där bjöd jag gästerna på dadlar, fikon, ostbågar, chips, engelsk konfekt samt Noblesse och mini plopp om det var någon som ville ha.
När främmandet åkte hem, så tog jag och mamma oss en promenad till konsum för att köpa batteri. När jag kom fram så kom en från kören och skulle också handla, vi ska sjunga på onsdag på en gudstjänst. Igår så var jag på en marknad här i Boden ,men det fanns inte så mycket att köpa eller titta på så jag blev snabbt färdig. Sedan så kröp jag upp i soffan, tände ledljus och tittade på Amadeus, min favoritfilm. Längtar så tills jag får besöka Mozarts födelsehus i Salzburg nästa år. Det blir trevligt.
Jag hade trevligt sällskap i soffan igår kväll framför TV:n.
Nu är årets träff slut, känns lite vemodigt.Man vet ju inte hur det ser ut nästa år om alla kan komma. Skratt och prat har tystnat, mörkret lägger sitt täcke över Boden och det snöar. Önskar er alla en fortsatt trevlig söndag och en trevlig vecka. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0