LJUS I MÖRKRET!

Hej därute, i veckan så var jag och mina arbetskollegor bjudna på jullunch på en Thai restaurang här i stan. De hade bland annat sushi som jag tycker är så gott. På onsdag kväll åkte jag med kören till Gunnarsbyn och uppträdde för sista gången för i år.
. Det var uppskattat. De hade en shop också med massa spännande saker men jag köpte ingenting. Sedan så fick man köpa gott fika.
Igår hade vi arbetsplatsträff och blev då bjuden på goda tårtor för vi avtackade 3 stycken som slutar. Vi har även fått ett presentkort från Kommunen som vi får handla för här i Boden. De pengarna gick åt när jag och mamma var och handlade mat inför julafton idag. Jag jobbar 7 till 16 på julafton och sedan så ska vi äta gott och öppna paket och se på Tv.Igår var det inte någon trevlig kväll då en 19 åring blev så svårt knivskuren utanför tågstationen här i Boden så att personen avled av sina skador. Mina tankar går till anhöriga till alla drabbade, även vittnen till händelsen som bland annat gjorde hjärt och lungräddning. Tänker på en sång som vi sjöng med Exodus i onsdags, med de orden önskar jag er alla en God Jul från mig och katterna. Ljuset vi tänder för alla, ljuset som brinner är tänt. Värmer det frusna och kalla och kommer med frid i advent Adventsljus lys för mig, adventsljus lys för dig Adventsljus, lys för oss, lys för kärleken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0