SYNDAFLOD!

Hej därute, i helgen har jag varit ledig men har varit dålig för jag har öroninflammation. Har fått vitlök som jag ska pressa i en bomullstuss av min arbetskollega. I onsdags kväll när jag jobbade så hade jag inte regnstället med mig. Det fick jag bittert ångra. Hela kvällen forsade regnet, och det var översvämning på en del ställen. Vattnet gick över skorna när man gick på gatorna. Alla som jobbade kväll såg ut som dränkta katter när vi kom tillbaka till lokalen. Måste få berätta vad som mer hände på onsdag. Under en längre tid så har det strulat med posten. Men det berodde på att Bodenbo hade bytt namntavla nere vid porten. Och av någon underlig anledning så hade de satt upp att jag hade mitt efternamn som jag hade som gift. Fattar inte hur de lyckats gräva fram det. På min dörr står det A. Eriksson och det är 8 år sedan som jag skilde mig. Då skickade jag ett mail till de om felanmälan, och sa att namnet nere vid porten måste bytas omgående. Och när jag gick ner när jag skulle till jobbet den eftermiddagen så stod det A. Eriksson. Det var ju för väl. Det kan ju försvinna viktig post annars.
Har lagt färdigt mitt Drottningholmspussel, det tog 6 dagar sammanlagt. Det ni, och fint blev det.
Lufsen ville förstås vara med och bygga.
Igår var mamma på besök, vi gick en stund på stan och sedan så köpte jag en ny badrumsmatta, ska lägga ut det i nästa inlägg. Vi fikade och sedan åt vi pizza, kommer se ut som en sådan snart.
Önskar er alla en riktigt skön måndag med uppehåll och sol. Imorgon när jag åker till jobbet så får jag mig en extra mysig cykeltur för på veckorna har de stänkt av vägen över järnvägsspåret, de håller på att sätta nya plattor under. Men det gör ju ingenting, fick den cykelturen i fredags också. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0