SOLSÄNG!

Hej därute, i helgen har jag varit långledig. Det har varit gott och skönt. På fredag cyklade jag först till vacker tass och köpte 3 olika kattmatsburkar, bland annat med tonfisk och räkor och en vegetarisk. Lady och Lufsen åt med god aptit. När jag cyklade hem for jag genom stan till Jysk, bara för att se om de hade en solsäng. Min baden- baden gick ju sönder förra året. Jo då, det hade de. Jag frågade om de betalade något extra om man skulle få den hemkörd. Det skulle kosta 700 extra, tyckte både han och jag var onödigt. Han frågade om jag hade långt hem , och lånade ut en kundvagn där jag kunde stoppa emballaget. Han drog lite på munnen när han la paketet på längden. Gick väl någorlunda, tills jag kom ut på gatan. Då började det tunga stora avlånga paketet glida av. Jag försökte lägga upp den igen, men det gick inte. Började bli smått desperat, då kom en sympatisk kille med sin fästmö, sa att det skulle gå mycket lättare om vi vände på emballaget andra vägen, och det gjorde det. Han gjorde nog ett gott intryck på fästmön för när jag tittade efter de så strök hon honom över ryggen.Sedan sköt jag vagnen med det breda emballaget genom stan, borde haft en skylt där det stod bred last på ryggen. En granne stannade med sin cykel vid stoppljusen och frågade om jag inte hittade ett mindre emballage, men jag sa att huvudsaken var ju att jag fick hem det. När jag kom hem var det bara att börja knalla tillbaka med kundvagnen. Och hämta den stora madrassen, cykelkorgen som jag fick lämna hos Jysk samt min cykel som stod utanför. När jag kom hem insåg jag att jag inte förstod bruksanvisningen, ringde och frågade om mamma ville komma och hjälpa mig skruva ihop den dagen efter om jag lovad att bjuda på pizza som tack, och det lovade hon. När hon kom på lördagen så hjälptes vi åt med att skruva ihop den sedan så bjöd jag på pizza som jag hade lovat. Så här blev resultatet.
Ryms precis på balkongen. Igår putsade jag alla fönster och hängde upp nyinköpta gardiner både i sovrummet och i vardagsrummet.
Katterna ville vara med förstås.
Ikväll börja jag 17, sedan jobbar jag till 12 imorgon och ledig onsdag för jag jobbar helgen. Ha det gott och tack för kommentarerna. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0