VARFÖR?

Hej därute, jag vill börja med att ta upp en sak som gör mig fruktansvärt ledsen. I helgen har det förekommit 2 grova fall av misshandel av oskyldiga katter. Den ena inträffade i Tvärån i Umeå där 2 unga män höll fast en katt och sparkade på den. Som tur var så kom det förbipasserande och då stoppades misshandeln. Den här kissen hade tur, som har börjat må bättre. Den andra misshandeln ägde rum i lördags i Kristinehamn där en bil med några unga män sköt mot en katt med troligtvis ett hagelgevär, sedan försvann de snabbt från platsen. Vittnen såg händelsen och larmade polis. När polis kom till platsen var den så allvarligt skadad att polisen bedömde att den var tvungen att avlivas på plats, den var chipmärkt så anhöriga kunde underrättas.Varför ska människor känna sådant hat mot katter. Vad är det för typ av människor som gör sådana hemska saker.Det vänder sig i magen när jag tänker på det. Att människor kan vara så respektlösa.Det är lika hemskt som när en del människor roar sig med att sparka fotboll med igelkottar. De är försvarslösa och kan ingenting annat göra än att rulla ihop sig i tron att de skyddar sig. Jag har bara en benämning om dessa hemska människor, att de är monster. Jag blir så fruktansvärt ARG!!!!!! Nog om detta. Idag så har jag slutat klockan 12 och då städade jag när jag kom hem. Hade köpt hem lite nyttigt hälsogodis samt lakrits som var jättegod. Så nu så ska jag bara mysa framför TV:n och ha det skönt. Har tur och jobbar 7 till 12 ända fram till fredag då jag slutar 15:40. På lördag kommer min mamma och då så ska jag shoppa lite, det blir roligt. Då har jag fått lön så man får hålla hårt i pengarna iallafall. Lägger ut lite bilder från de gångna dagarna. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0