NYA GLASÖGON!

Hej därute, vädret fortsätter att vara vackert men kallt, och igår när jag kom från stan och hade hämtat ut mina nya glasögon såg jag en hop med svanar som trumpetade farväl för den här sommaren. Det känns alltid lite vemodigt att se dessa fågel streck och veta att de kommer vara borta tills nästa vår. Men det är vackert. En kväll förra veckan skrev en kompis till mig på Facebook och berättade att hon hade sett en ensam svan som ropade på hjälp ute vid en sjö. Den satt fastfrusen i isen, men några timmar senare skrev hon och berättade att den hade lyckats ta sig lös efter mycket möda. Då blev jag överlycklig. Vill ju som bekant inte se djur fara illa.
I söndags kom en före detta arbetskollega och hälsade på mig. Vi satt först och pratade i köket. Sedan gick vi in i vardagsrummet, och satte oss. Efter en stund hörde jag hur Lufsen hoppade upp på spisen, samtidigt som det lät som om stolen framför vickade till. Jag gick dit men märkte ingenting särskilt. Gick tillbaka till vardagsrummet, och kände efter ett tag att det började lukta väldigt bränt, från min lägenhet. Jag gick in i köket igen, då hade tydligen stolen som vickat mot spisen råkat slå på stora plattan. Jag hade spislock över och den var alldeles svart och så rykte det från locket. Emaljen hade även börjat smälta, så jag skyndade mig att stänga av plattan och lät locket vara kvar och öppnade köksfönstret, det var - 11 grader kallt ute så det gick snabbt att kyla ner plattan. Brandlarmet kom aldrig igång som tur var.
Lufsen hoppade upp på köksbordet efter en stund och puffade mig i pannan som för att komma och fråga om vi var vänner.Han rådde ju inte för att det blev så tokigt. Igår hade jag namnsdag,så då gick jag på mitt favoritställe och åt en god varm smörgås med kladdkaka och vispgrädde till efterrätt. Det var gott. Provade att steka några goda korvar igår och hade potatissallad till.
Sedan så gjorde jag lite ommöbleringar och flyttade bord och stolar i köket så inte söndagens händelse skulle upprepa sig. Det blev så här.
Telefonbordet flyttade jag till vardagsrummet och fick då mer plats.
Satte mitt runda träbord i hallen med en stol så det blev en mysig hörna.
Kökssoffan hamnade där den egentligen ska vara, i köket.
Ibland så blir man bara trött på matte som ska hålla på att möblera hela tiden. Avslutar inlägget att visa mina glasögon. Tyckte att jag fick ett annat utseende, nåja. Ha det så gott. See You!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0