LUGN OCH STILLA HELG!

Hej därute, jag skrev ju i onsdags att jag skulle jobba helg med långa turer från torsdag. Jag jobbade torsdag till 4. Under dagens lopp började jag bli jättesnuvig och det började rinna från ögon och så hade jag ont i halsen och värk i kroppen. Gjorde bort att gå förbi affären på vägen hem för att köpa kattmat över helgen, kände att jag inte skulle orka det senare på kvällen.Tänkte att det blir nog bättre till dagen efter. Men, på fredag blev jag jättesjuk och hade feber och kraftig förkylning. Ringde och sjukskrev mig över fredag och helgen, men man kan inte påstå att helgen har varit bra. När jag har legat i sängen så har jag haft så ont i mina leder att det har varit svårt att ligga skönt. Näsan och ögonen har runnit nästan konstant, och på lördag efter 3 fick jag behålla maten. Då klev jag upp och duschade och gjorde mig en varm smörgås gjord på mina hembakta baugetter. Mums, sedan har jag blivit piggare och piggare eftersom.Ringde till jobbet idag och meddelade att jag inte kommer och jobbar i morgon. Möjligen på onsdag. Katterna har gjort mig sällskap under tiden som jag varit sjuk, tack och lov för de säger jag bara. Har druckit mycket Proviva apelsin och druckit mycket te. Och framför allt sovit. Brukar vara den som har svårt att sova på natten då jag sovit på dagen, men när jag är riktigt sjuk så brukar det inte vara något problem. Skriver ner receptet på Baugetterna. Idag tar jag det bara lugnt, ha en bra dag. See You! 50 gram jäst 1 liter vatten 2 msk salt 2-3 vitlöksklyftor 10 -13 dl mjöl, eller så mycket så att degen blir fast. Blanda jäst, vatten , salt och vitlök i en bunke, häll sedan i mjölet och arbeta degen väl. En köksassistent är att föredra för att få degen slät och fin vilket jag inte har. Lägg ut 3 plåtar och täck med bakplåtspappersark, arbeta ihop degen och dela den i lagom stora delar. Forma till små avlånga bröd. Lägg på bakplåtspappret och låt jäsa i 45 minuter under bakduk. Sätt under tiden på ugnen på 250 grader och låt sedan bröden gräddas i ugnen ca 6-9 minuter i mitten av ugnen tills de fått gyllenbrun färg.Låt svalna under bakduk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0