LÅNGPROMENAD OCH NYA GLASÖGON!

Hej därute, jag vill börja med att tacka Eva för att du gav så fina råd om Lady och FORL. Det är bra att ha med sig när hon har en sjukdom i munnen. Ni andra ska förstås också ha tack för era kommentarer, blir alltid glad när det kommer en kommentar. Skriver ju inte så ofta. I lördags gick jag på stan och köpte mig ett nytt strykjärn i lila samt ett stort vitt ledljus, får lägga ut på bloggen senare. På söndag skulle jag titta efter på mitt nya schema som vi fått. Då hade jag förlagt mig på pappret, och gick till lokalen och hämtade ett nytt. På väg dit kom jag på idén att åka och hälsa på min mor och överraska. Ringde henne för att höra om vad hon tänkt pyssla med under dagen, naturligtvis så anande hon ugglor i mossen och räknade ut att jag var på väg så det var lika bra att erkänna till slut. På väg till henne så gick jag förbi en affär i närheten och köpte gott fikabröd som vi skulle fika tänkte jag.
Mamma hade satt fram egengjord äppelkaka och filmrullar, det andra hade jag med mig, så vi blev mätta.
Mammas katt låg i soffan och var inte först så pigg på att hälsa, men efter ett tag hoppade hon upp på köksbordet. Vi gick en promenad efter fikat och sedan satt vi och pratade och umgicks, sedan åkte jag hem på eftermiddagen.
Mamma har ett sött litet skåp i miniatyr, det ville jag fota. Igår när jag skulle jobba kvällen så var jag först hos optikern och gjorde en synundersökning och beställde nya glasögon, det blev progressiva och det har jag aldrig provat. Jag hade fått försämrad syn men det var ett tag sedan jag kollade upp den. De skulle komma om två veckor och bågarna blev jag nöjd med. Sedan kom ett sms om att jag kunde hämta ut mitt paket från posten som jag beställt från Ateljé Margaretha. Så idag efter jobbet gick jag en lååååång promenad till Kvantum bara för att där få reda på att det var en annan ICA butik ännu längre bort som hade paketet. Får kolla adresserna bättre nästa gång. Nåväl, då beslöt jag nig för att i lugn och ro köpa mig ett skrovmål och sedan bita ihop och gå den låååånga vägen till ICA Supermarket, väl där fick jag ut mitt paket. Det tog mig 2 1/2 timme innan jag var hemma. Gissa om jag var slut då jag kom hem. Här kommer lite bilder från sakerna som jag hämtade ut. Nåja det var ju vackert väder och jag fick blåsa ut pumpen, det är bara nyttigt mellan varven.Ha det så gott. See You!
Lufsen funderar på vad jag har köpt,
Det är en bok som lyser, spelar sedan är det 2 figurer runt en julgran som snurrar.
Ett ledljus i rött
En scarf
Lady hoppade in i kartongen där boken legat och där var det en massa frigolit, det ser ut som om det har snöat på Lady.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0