TREVLIG SEMESTER!

Hej därute, i helgen så hade jag ju främmande av min kompis. Hon kom vid halv tolv på fredag förmiddag. Vi gick direkt till Norrigården och åt en god lunch.
Efter det så gick vi och shoppade på stan, det var inte tänkt att jag skulle köpa någonting, men här kommer bilder på det jag köpte. Jag hade bara tänkt titta.
När vi efter flera timmar på stan kom hem så gjorde jag lite fika. Sedan satt vi och surrade en stund, tills vi kom på idén att beställa biobiljetter till lördag och gå på bio. Problemet var bara att den enda film som de visade på lördag klockan 19 var en film som heter Overlords. Den verkade vara läskig, men vi tyckte att det gjorde ingenting, jag ville visa henne vår biograf och uppleva mysiga känslan och doften av popcorn när man är på bio.Sagt och gjort, vi beställde biljetter. Jag provade min nya klänning och det som jag tänkte ha på mig när jag gick till bion.Sedan satt vi och såg en film resten av kvällen. Katterna tyckte det var spännande att det kom någon och sov över. Det hör ju inte till vanligheterna.
Lite mannekänguppvisning av klänningen.
Kom an bara. På lördag blev det att jag gjorde fläskfilégryta som jag hade tänkt bjuda henne på före bion. Sedan så gick vi till stan och då köpte jag mig ett par nya skor samt leggings som passade till klänningen som jag hade köpt.
Sedan gick vi till Le croissant och fikade. När vi kom hem så gjorde jag mig i ordning för bion och sedan åt vi min gryta. Den blev god. Biofilmen som vi sedan såg vill jag inte kommentera närmare annat än att det var en skräckfilm. Jag klarade av att se hela filmen men den var stundtals väldigt ruggig, och inte en film som jag kommer att se framöver. Efter bion så gick vi till COOP och då köpte jag dessa:
Jultabletter. Kunde inte låta bli att köpa de.
På väg till bion. Vi gick och lade oss vid 00:00 efter att ha suttit och mumsat på både godis och snacks. Då fick katterna någon knäpp, och började leva om och busa så infernaliskt att vid 02:00 så hade vi fortfarande inte somnat.Då klev min kompis upp och frågade mig om det inte var lika bra att sätta oss att se en film så att vi kanske skulle bli trötta. Sagt och gjort, Lufsen grottade ner sig mellan oss och sedan så såg vi The Preachers Wife med Whitney Houston.Den filmen slutade 04:20, då gick vi och lade oss den kvällen.På söndag var det meningen att min kompis skulle åka hem, men det blev så stressigt så hon frågade om hon fick sova en natt till, jaaaa, det fick hon gärna. Så tjugo över tre igår eftermiddag så åkte hon hem. Sedan åkte till kören senare på kvällen och sjöng och hade det trevligt. Det var samman fattningen av min semester. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0