SÖNDAG!

Hej därute, igår så var jag med min mor och tände ett ljus på pappas grav, det var mycket folk på kyrkogården, och svenska kyrkan hade öppet ett av sina kapell där det bjöds på fika och lån av toalett om man skulle behöva. Sedan bjöd min mamma mig på en god kycklinggratäng, sedan så åkte jag hem. På torsdag så kommer en kompis från Skellefteå och stannar till lördag. Då ska vi bland annat gå och äta på ett ställe här i Boden som är populärt. Idag så ska jag bara ta det lugnt och bara njuta av ledigheten. Hoppas att ni alla får en fin söndag så här i allhelgonatid. Här kommer receptet på kyckling gratängen. Ha det gott, See You! KYCKLINGGRATÄNG! Ugn 200 grader mitt i ugnen 1/2 grillad kyckling 1/2 röd paprika 1 banan lite salt 1 1/2 dl mango chutney 1/2 tsk sambal oelek 1. Rensa ur kycklingköttet och lägg det i en ugnfast form. Strimla paprikan och skiva bananen och lägg ovanpå kycklingen. 2. Vispa grädden och rör i Mango Chutney och klicka såsen över kycklingen. Gratinera i 15 minuter, servera med ris och sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0