ARBETSHELG!

Hej därute, igår slutade jag 12 och då städade jag, sedan gick jag ner i mitt förråd och hämtade upp julsakerna. Jag har en del julsaker i lägenheten i olika skåp. Det var 2 kartonger, gissa om katterna var intresserade av att ligga i kartongen. Lyckades få med Lufsen på bild. Senare på kvällen ringde en kompis till mig som är intresserad av att se på stjärnor, och frågade om vi skulle titta i min stjärnkikare. Det var ju fullmåne och redigt kallt, men jag tyckte att det kunde vara trevligt. Sagt och gjort, han dök upp efter 20 minuter. Vi tog stjärnkikaren ner till baksidan av mitt hus. Där finns det ett grönområde. Vi lyckades zooma in månen, det var häftigt att kunna se landskapet på månen som man inte kan se annars. Vi använde oss av 2 okular. Sedan så fick jag syn på en stjärna som verkade gå lite i rött, och han tittade i sin mobil, han hade en app där man kunde se alla stjärnor och planeter om man utgick från där man stod. Månen låg i rätt riktning och mycket riktigt, det var planeten Mars som vi kunde urskilja med blotta ögat, det var häftigt tycker jag. Sedan så visade han mig en dubbelstjärna som vi kunde se. Idag så har jag varit ledig för jag jobbar lördag, söndag, måndag och tisdag. Då har min mor varit på besök, och vi satt och pratade och hade det trevligt. Det har varit vackert väder idag, ska sitta och mysa framför TV:n en stund. Önskar er alla en trevlig helg. See You!
Lufsen tyckte det var mysigt med främmande.
3 fina julkort som jag ska h i min lägenhet i jul.
Ett häftigt sken som jag blev då jag skulle fota månen första gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0