JULKONSERT!

Hej därute, kom till Överluleå kyrka vid 4 tiden. Stora kyrkporten var stängd, så jag gick runt kyrkan till den andra ingången och den var öppen. Vid 16:30 kom Roger Pontare fram till oss och tog oss var och en i hand och presenterade sig. Sedan så övade vi med vår körledare de sånger som vi skulle sjunga själva. Sedan började vi öva med Pontare och han 2 musiker. De var fantastiska. Den ena har spelat ihop med Magnus Uggla och den andra musikern har suttit med i orkestern i Allsång på Skansen. Efter repetitionerna så gick vi undan en stund och åt det vi hade med oss. Vid 18:15 så började managern till Pontare släppa in folk. Då började det pirra lite i magen. 
Jag kände igen några stycken ur publiken. Vid 18:55 gick vi fram och satte oss, och väntade.Klockan 19 så ställde sig en präst och pratade i några minuter, sedan började vi sjunga våra sånger. Jag stod längst fram i mitten och såg hur Pontare stod i förrummet till kyrkan påpälsad och redo för att gå in. När det var dags för Pontare att gå in så var det som att nervositeten släppte. Försökte hela tiden fokusera på att sjunga rätt.Hela konserten flöt på bra. 
 
När det var över så fick Roger Pontare stående ovationer. Det var en mäktig känsla när 500 människor applåderade samtidigt. Nu ska jag snart gå i säng, vilken härlig kväll det har varit. Har inte haft tid att ta några bilder. Godnatt. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0