KYCKLINGGRYTA A LA ANNIKA!

Hej därute. Idag har det varit strålande väder ute. Jag var i morse på affären, då träffade jag min moster som jag pratade en stund med. Jag köpte ingredienser till en ny kycklinggryta som jag har gjort och den blev supergod.
Bara bryna kycklingfilé och slänga i en burk skivade champinjoner tillsammans med den färdiga såsen. Den var med cocosnöt och jordnötter. Tidigare idag gjorde jag en mustig korvstroganoff. Jag handlade på stan en svart -shirt som jag ska ha på mig när jag åker och hälsar på en kompis i Skellefteå. Jag har haft en långärmad svart t-shirt tidigare men den är på vift, jag hittar den inte. Har suttit och sytt lite på min kattavla och glott på dumburken. Lufsen har varit ut en sväng på gården och sedan har både Lady och Lufsen varit på balkongen. Såg även min granne sitta på sin balkong så jag hälsade. Imorgon jobbar jag kväll och sedan gör jag korthelg som jag brukar kalla det. Glömde bort att berätta att jag även bakade muffins tidigare idag. Men de blev lite torr. Vet inte hur jag lyckades med det. Stoppade ner en bit med mjölkchoklad i varje form, men jag misstänker att jag kanske hade i för lite margarin eller mjölk. Bakning är som sagt inte mitt område. Idag har de förresten börjat tömma Lundagårdsskolan bakom mig på möbler och andra saker. Det ska ju bli ett radhusområde bakom mig. De börjar nog riva den till sommaren. Lufsen tittade nyfiket ut genom köksfönstret när de skramlade och höll på. Ha en trevlig solig kväll alla. See You!
 
Torra muffins, Hmmm.
Kyckling a la Annika.
Min svarta t-shirt, men var är den andra. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Mums vad gott! Kram

2016-03-31 @ 20:47:02
URL: http://nettistarby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0