KYCKLINFILEE MED VITLÖKSSALAMI OCH BRIEOST!

1 kg kycklingfileer
1 st brieost
1 frp vitlökssalami
5 dl grädde 
1 hönsbuljongtärning
 
                                             Gör så här:
Dela kycklingfileerna. Lägg en skiva vitlökssalami och en skiva med brieost och rulla ihop. Sätt en tandpetare som håller ihop kycklingen. Smörj en ugnsfast form och bryn kycklingen i stekpanna på medelsvag värme i ca 5 minuter på varje sida. Häll grädde över och bryt sönder en hönsbuljongtärning och strö jämnt över kycklingen. Täck över med folie och sätt ugnen på 225 grader. Sätt formen på näst nedersta falsen och grädda i ca 40 minuter. Klart. Servera ris till.
Lufsen och jag blev ovänner på morgonen. Jag skulle kamma honom och då var han orolig. Men det var inte som det brukar vara.Han sprang fram och tillbaka flera gånger i rummet stackaren. Jag gav honom godis men Lufsen var ändå misstänksam på mig. Nu börjar han nog lita på mig iallafall,han springer inte iväg så fort jag går mot honom.
 
Igårkväll så hade jag tänkt sova i sovrummet, men det gillade inte Lufsen. Han gav mig en förnärmad blick så jag blev tvungen att bädda upp soffan i vardagsrummet igen. Sedan kom han och lade sig bredvid mig som brukligt medan jag såg på svenska hjältargalan. Jag tyckte att sista hjälten som arbetat med Hudiksvallsgänget var en värdig vinnare, De är så duktiga. Bra att de fått sig en turnèbuss så att de kan ta sig fram obehindrat. Och när de sjöng för honom rann tårarna på mig. Idag så kommer mamma och hälsar på, då ska jag bjuda henne på kycklingen. Hoppas att ni alla får en trevlig dag. See You!
Hello music lovers.
Ibland så måste man få sova ut.
Satt och såg på djurakuten med matte nu på morgonen. 
 
Månen vandrar sin tysta ban, snön lyser vit på fur och gran. Snön lyser vit på taken endast Lady är vaken.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida Lindborg ♡

Så gosig!

2016-12-19 @ 17:34:09
URL: http://youknowiidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0