SYNUNDERSÖKNING OCH RÖDKALLEN!

Hej därute. Idag skiner solen men det kommer lite mörkare blåton i horisonten. De har lovat snö i eftermiddag, skulle visst komma 2 dm. Idag så ska jag på synunderökning. Har inte varit och undersökt mina ögon på 6 år så det kanske börjar vara dags. Har börjat att bli tvungen att hålla mindre text en bit ifrån ögonen. Jag har dessutom brytningsfel på höger öga. Ska dessutom skaffa mig nya bågar också. Det ska bli spännande att se om jag hittar några som passar mig. I dagens tidning så läste jag om att i maj kommer Luleå Kommun och de som äger ön Rödkallen i Luleå Skärgård att försöka enas om att hjälpa till med att rusta upp hamnen så att fritidsbåtar samt turbåtar ska kunna angöra där. Det skulle vara så roligt om man skulle kunna åka dit ut över dagen med turbåt. Det finns 2 fyrar samt stugor och stenlabyrinter på ön. samt en fiskarkyrka från 1700- talet. Jag har alltid drömt om att få kunna åka dit och besöka ön. På 90 talet så hade de dagsturer ut till ön. men då bodde jag i Stockholm.
Sedan så lade de ner turerna. Jag ska gå in på nätet och se om det finns att köpa böcker om Rödkallen. Idag så är jag ledig, det är skönt. Jag ska få främmande på eftermiddagen. Ha en trevlig dag. See You!

Kommentarer
Postat av: N

Småsnöade lite häromdagen men det försvann på en gång, som tur var!

2016-04-25 @ 23:24:54
URL: http://nathalies.vione.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0