RYMDEN!

Hej därute. Idag blir det klart men kallt ute. Just i detta nu håller Lady på att tvätta min arm. Måste vara väldigt smutsig. Tur att man ska duscha innan man åker till jobbet. Låg under täcket nyss och tänkte på rymden, vad härligt det hade varit att vara några timmar ovanför jorden och se våran vackra planet. Jag har varit intresserad av rymden sedan jag var barn. det gick en serie när jag var kring 12 år gjord av Carl Sagan där han berättade om universum och alla planeterna. Jag känner en som har byggt ett stort eget teleskop som han har hemma. Genom det så kan man faktiskt se Saturnus ringar svagt. Även mars går att skönja. När man tittar på himlen en molnfri höstkväll, så är det så otroligt vackert med alla stjärnor. Jag tänker på Voyager 1, satelliten som passerat vårat solsystem. När jag var barn så kunde ibland dessa tankar om rymden skrämma mig, men nu tycker jag bara att det är faschinerande att läsa om rymden. Tänk att vi är en så liten prick i vårat solsystem, färgglad och vacker men ändå så full av ondska. Önskar att det inte var så. Önskar att vi fick behålla våra vackra skogar( jordens lunga). Önskar att djuren fick må bra utan att plågas och bli illa behandlade, jag älskar ju djur. Önskar att människor var goda mot varandra och inte onda. Nu är det ju tyvärr inte så. Men jag är glad att jag har haft en bra och lycklig uppväxt och att jag har fått vara frisk, det är ju inte alla som får vara det. Jag känner tacksamhet varje morgon som jag stiger upp och får gå till jobbet. Det är en bonus att man dessutom trivs med sitt jobb. Visst kan det vara svackor ibland , och man kan känna olust över att gå till jobbet. Men det har nog de flesta upplevt. Jag kanske låter lite skrytsam när jag skriver så här, men jag hoppas att ni inte tar det så. Jag hoppas att ni alla får en skön helg. Jag tänker inte skriva något imorgon och på söndag eftersom jag jobbar då. Men på måndag så kommer jag säkert att skriva ett inlägg för då har jag gått på 2 veckors semester. Det ska bli skönt. Ha det gott till på måndag, See You!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Svar: Tack för att du berömmer mina inlägg.

Extra tack för din kommentar om rädslan att betraktas som ful. Du har rätt i det du skriver. :)

Kram

2015-10-11 @ 07:39:37
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Jasmine

Svar: Tack för ditt beröm.
Att bo i skärgården är speciellt och det kräver sin planering, sin livsstil och förmågan att njuta av tillvaron. :)
Kram

2015-10-11 @ 12:16:44
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0