LONDON DEL 2!

Dagen efter åkte vi pendeltåg i en halv timme till Paddington Station. Paddington Station kan liknas med Centralstationen i Stockholm. Där finns det förbindelser både med tunnelbana och buss. När man är i London så slås man av att det är så tvära kast mellan gammalt och nytt. Det finns många gamla byggnader, men det kommer upp mer och mer nya moderna byggnader mitt i alltihop. Jag var och besökte både St: Paulskatedralen samt Buckingham Palace under min vistelse i London. När man var sugen på en kopp kaffe och en smörgås så fanns det fik lite här och där. Det var inte så dyrt och det var mysigt att sitta och titta på folk som gick förbi.
 
Big Ben skymtar i bakgrunden. Jag var inte så bra på att fota då. Det var så mycket att se.
Tornet till St: paulskatedralen.
Vi besökte även Harrods. Det är ju ett lite dyrare varuhus. Kändes lite lyxigt när man gick på allmän toalett där och tvättställena var guldpläderade. Jag köpte en bunt med julkort bara för att ha som minne från butiken.
Vi åkte även dubbeldäckarna. Londons bussar. Det var kul. Man såg bra när man satt där uppe. Jag och min dåvarande man åkte även en turistbuss som man kunde hoppa av och på var man ville där det fanns en hållplats. Oftast så var det vackert väder när vi var där. En dag promenerade vi genom Hyde Park och satte oss ner i gräset för att vila. Jag kände mig som hemma i London. Där trivdes jag. Men det hände en obehaglig sak. Det var en tiggare som följde efter mig och min man och tiggde pengar fast vi sa nej. Till slut var min man tvungen att säga till på skarpen så han skulle försvinna. Jag och min kompis får verkligen se upp när vi åker ner . Maten var god som vi åt i London, och man fick bra service.
 
När vi flög hem igen så var det stränga kontroller på Heathrow. de ville t.om att vi skulle ta av oss skorna.
När vi startade så tog det en stund innan de kunde stiga till maximal höjd. Då flög vi några minuter över London och det var vackert. Allt eftersom vi närmade oss Stockholm så började solen gå ner, och jag fick bevittna en vacker solnedgång. När vi landade på Arlanda så var det kring midnatt och kolsvart ute. Vi sov över på rest and fly innan vi flög hem dagen efter. Imorgon så ska jag skriva om Parisresan. Det blir roligt att berätta. See You!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Låter som en rolig resa, kul ha minnen kvar från den, och så vet du ju lite mer nu när du ska fara igen. London är en fantastisk, underbar och helt galen stad! Väntar med spänning på Parisresan, där har jag också varit, kanske känner jag igen något du skriver om? Denna blogg är såå bra!

2015-10-20 @ 10:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0