FORTSÄTTNING PÅ UTFLYKTEN!

Efter att vi varit i Jävre så styrde vi kosan mot Furuborg. Det är ett nedlagt mentalsjukhus, som de har gjort om till hotell och konferenslokaler. Det var väldigt vackert där. Det var bara lite obehagligt att tänka på alla sjuka som legat där i många år och när man tänker på vad de har genomgått. Maten var god, det var bufeé med kött och lax. Jag tog av allt. Sedan så gick vi till en glashytta i närheten. Där gjorde de fina glas och figurer. Man fick se när de tillverkade. Det var väldigt varmt. Två ugnar fanns där. Efter det så åkte vi till en souvenirbutik. Jag och min före detta brukade ibland åka förbi och tanka där. Då var bensinstationen obemannad. Jag fick syn på en vacker katttavla, det stod att den bara kostade 45 kronor. Men väl framme i kassan så berättade kassörskan att den var felmärkt och kostade 345 kr. Varpå jag ställde tillbaka tavlan och gick. Idag kanske jag går på stan en sväng. Nu är det bara imorgon kvar. Här kommer lite bilder från glashyttan och furuborg. Ha det bra. See You!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0