6 ÅR!

Hej därute. Idag för 6 år sedan upphörde mina möjligheter att kunna föda barn. Den 25 oktober är för mig alltid en speciell dag i mitt liv. Det innebar ett nytt kapitel för mig. Det tog något år innan känslorna om vad som hänt kunde börja sjunka in. Insikten om det som hände har kommit i etapper. Ingen annan än jag själv kan veta vad jag känner och vad jag upplever inför det faktum att jag aldrig kan få vara gravid, eller få uppleva en individ gro och växa i mig. Nu lever jag ensam och det är ingenting att göra åt. Det är bara att acceptera. Jag bearbetade det som hände och gick vidare. Nu har jag mina två underbara katter och mår jättebra. Men det viktigaste av allt är ändå vetskapen om att jag är lika mycket älskad och värdefull som människa utan barn.Men sorgen finns alltid där.Gömd i mitt innersta. Nog om det, Lady och Lufsen har det bra och imorgon får jag köpa mer kattmat. Tänkte koka lite fisk åt de idag. Jag får främmande på eftermiddagen och jag jobbar kväll. Hoppas att ni alla får en skön dag. See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0