NOSTALGI!

Hej därute. Sitter i min ensamhet och lyssnar på gamla kasettband sedan jag var 12-13 år gammal. Jag har varit rädd om de banden. De har funnits på mina föräldrars vind i deras sommarstuga. När jag hade semester nu i somras, så gick mina föräldrar och jag igenom många kartonger med allt ifrån leksaker till teckningar sedan jag gick i skolan. När jag var barn och vi skulle sluta terminen, så gav mina klasskompisar deras teckningar och saker som de hade gjort, för de visste att jag sparade de och tog hem de. Under årens lopp så har min mor slängt mycket av saker som jag sparat på igenom åren. Nu i somras under min semester tog jag hem lite saker. Jag samlade bland annat på så kallade filmisar som det hette. Jag har räknat ihop till över 200 kort. Sedan så har jag tagit hem mitt Madickenspel, det var nämligen min favorit bland Astrid Lindgrens sagofigurer. Det är roligt att ha kvar som minne. Idag var jag förbi COOP på vägen hem. Då kunde jag inte låta bli att köpa hem lite ostar, samt en sida lax som jag satt på gravning. Imorgon så jobbar jag till klockan fem, sedan så ska jag nog gå en sväng förbi kyrkogården och se hur vackert det är på gravarna. Jag har ju kyrkogården alldeles runt knuten om man säger så. Det är så vackert när anhöriga har börjat tända ljuslyktor. Än så har det inte ringt mer än två spöken bakom dörren som frågat efter bus eller godis, men jag har laddat med mycket godis ifall att det skulle komma mer spöken under helgen. Avslutar med några bilder från förra helgen på min kompis när hon var här. Ha det så skönt i kväll och var rädd om varandra. See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0