upprörd över våldet där jag bor.

Hej därute. Idag har jag jobbat till fem. Åt lax i ugn när jag kom hem, med potatismos. Jag läste i den lokala tidningen, om två våldtäkter de senaste två veckorna där jag bor. Båda är utförda av män och det är män som har blivit våldtagna. Jag undrar bara vart samhället är på väg. det går snart inte en dag, utan att man läser om våld i lokala tidningen. Det känns inte alls bra. Det börjar bli rena rama vilda western. Fy, säger jag bara.

                                            Perioden i mitt liv som ledde till vården av äldre.

När jag på hösten -88 hade gått ut gymnasiet, så visste jag inte om det var inom handels som jag ville jobba. Jag hade gjort praktik på Domus i Luleå under min utbildning. Jag jobbade lite extra vid jul och tjänade en slant.
Jag jobbade ett tag i en affär, genom att gå en kassakurs några dagar. Men jag kände inte att gav mig något.
Jag gick upp på Bodens Kommuns kontor i stan, och anmälde mig som arbetssökande. Där träffade jag en kille
som hjälpte mig så att jag fick börja jobba inom hemtjänsten i några veckor. Jag hamnade bland annat en gång hos en kvinna som skulle ha hjälp med att kratta löv. Hon bjöd på fika och några timmar senare bjöd hon mig på mat. Till slut så hade det mörknat ute. Då kom mina föräldrar förbi och hämtade mig. Det blev en lång dag men det var trevligt att lära känna henne. Jag jobbade inte mer än två veckor inom hemtjänsten. Sedan hamnade jag inom något som heter arbetslag. Det var också ett stort avstamp i mitt liv. Ha det bra. See you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0