LADY ALIAS GALGALIEL. FÖDD 21/2 2011. DÖD 7/5 LAPPLANDS DJURKLINIK.

Hej därute, idag en tung dag. Var på hälsoundersökning med Lady på Lapplands Djurklinik för några timmar sedan. Hon har haft ont i kroppen men jag trodde det var artros. Hon skulle också bli undersökt i munnen. Tycker att hon har luktat kraftig urin de senaste dagarna ur munnen. Hon har även velat byta sängplats ofta den senaste tiden. Lufsen har luktat både på henne och där hon har legat., så jag anade att allt inte stod rätt till. Vid undersökningen av blodproverna som togs så visade det sig att hon hade diabetes samt att proteinet var skyhögt. Njurarna hade börjat lägga av. Hon har ju druckit mycket vatten, men sista tiden har hon druckit mindre. Vikten såg i alla fall bra ut. Hon har haft väldigt ont för det har jag märkt på henne även då jag kammat henne försiktigt. Jag har beställt kremering och jag kommer att få hämta urnan på Lapplands Djurklinik om ca 2 månader. Lilla älskade gumman, nu slipper du ha ont mer. Hon slickade mig på handen medan hon fick lugnande. Jag ringde upp min kattuppfödare för att fråga om det gick bra att jag pratade med henne hela tiden under avlivningen och det gjorde hon. Det kändes skönt att slippa vara ensam. Hon hörde allt vad personalen sa till mig. Veterinärerna var helt fantastiska och jag berömde de efteråt för ett fint bemötande och jobb. Lufsen gick in i buren som Lady legat i men han har nog insett vad som hänt. Nu blir det bara han och jag när jag under min första semestervecka åker ut till mammas stuga. Jag tänker inte skriva om något mer just nu i detta inlägg mer än att jag är ledig fredag, lördag och söndag. Tur att jag är det just nu. Ha det gott. På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0