MIDSOMMARFIRANDE OCH URNAN!

Hej därute, i går och midsommarafton firade jag med mina släktingar. Jag hann även träffa en kusin som jag inte har träffat på 1 år och prata lite grann. Det var trevligt. Vi hade även tur med vädret.
Igår förmiddag gick jag och några släktingar ner till sjön och satt där en stund. Sjön glittrade och svalor och måsar dök ner i vattnet och fångade fisk så det plaskade mysigt. Kossorna i hagen gick och betade. Det var verkligen rofyllt. Senare på dagen gick vi alla och fikade hos en moster och hennes man. Där satt vi och pratade och hade det trevligt 1 1/2 timme, sedan åkte jag tillbaka till Boden. Lufsen har varit väldigt stressad när vi varit i stugan, för de som har sommarstuga alldeles bakom min mamma hade fullt med främmande på midsommarafton. Det var många småbarn som sprang omkring och busade och stojade. Lufsen sprang som en trätax på hjul mellan fönstren och var rädd. Han åt och gjorde sina behov under natten till igår. När vi kom hem sprang han runt i lägenheten och jamade och fräste. Nu behöver han inte komma ut till mammas stuga något mer i år. Lilla gubben.
I onsdags var jag och hämtade ut Ladys urna, jag var även och hälsade på en gammal bekant som jag känt i över 25 år. På torsdag 1/7 börjar jag jobba igen. Det ska bli skönt att komma tillbaka. Men jag har fått ha ett undebart vackert väder och fått träffa nära och kära. Fått göra det jag tycker om samt beställt en ny säng. Det ni. Bättre kan man inte få det. Avslutar med att lägga ut bilder på urnan samt 2 bilder som min bekant hade på mig. Hoppas att ni också har haft en riktigt skön midsommar. Önskar er alla en trevlig kommande vecka. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0