2 TREVLIGA BESÖK SAMT TRÄDFÄLLNING!

Hej därute, i tisdags kom en kompis som jag inte träffat på ett år och fikade. Jag dukade upp fint tills hon skulle komma. Hon fyllde år dagen efter så jag hade slagit in lite presenter med rosor på omslagspappret samt bundit med mitt lila silkesband som jag hade hemma. Det blev så snyggt. Sedan bjöd jag henne på Almondytårta med daimsmak. Det blev väldigt trevligt.
På onsdag så fällde de träden utanför mina fönster för de ska bygga hyreshus mitt emot mig, det var med sorg i hjärtat som jag bevittnade hur träden fälldes. Nåja, Lufsen får ju något intressant att titta på när jag jobbar sedan på dagarna. Det kommer byggas mycket 1:or och 2:or för det finns behov av det. Då får man se vad hyrorna kostar sedan. Är så nöjd med hur jag bor och att jag betalar så billig hyra.
Det här trädet var en av många som fälldes. I fredags var jag och lunchade med en arbetskollega, och igår kom min mamma på besök i flera timmar, för hon hade oljat in bron i stugan och var hos mig medan oljan torkade. Vi gick bland annat ner i Eyvind Johnssonparken i centrala stan. Det är så fint där. Vädret var vackert.
Jag gick även och hämtade ut en förstoring på lady som jag hade beställt och satte en vit ram runt om.
Senare på eftermiddagen så gick vi och åt på kinarestaurang, och jag beställde en plankstek.
Jag köpte tidigare i veckan också en tidning från Svensk Damtidning som handlar om Prins Charles och Diana. Jag ringde dagen innan för att beställa hem den om den skulle ta slut i butikerna, men fick då veta att förlaget inte hade någon kvar för det var slutsålt. Där ser man. Har även beställt en bok som heter Där isarna råmar från Adlibris. Det är en författare från Norrbotten som skrivit den romanen. Det blir nog spännande att läsa. Jag brukar ju inte läsa böcker annars. Önskar er alla en Trevlig kommande vecka samt en Trevlig midsommarhelg. Det är ju min sista semestervecka nu till veckan. Tiden har gått så fort, men roligt har jag haft. Ha det gott, See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0