NYÅRSAFTON!

Hej därute, på nyårsafton jobbade jag. När jag kom hem så åt jag lite gott framför TV:n. På fredag så gjorde jag två färdiga maträtter, kalops och lasagne. Sedan så tittade jag på Ivanhoe. Igår städade jag bort julen, och det blev så ljust och fräscht i lägenheten. Lägger upp lite bilder först från nyår:
Jag gick även sväng på stan igår och handlade, köpte bland annat en fin inbunden bok med sagorna från Walt Disney som visas på julafton. Det är fina färgbilder i den. Sedan så är det roligt att ha den.
Sedan så gick jag in på en affär och köpte mig en ny fönsterlampa till sovrummet. Den förra hade jag slagit sönder av misstag. Köpte först stommen, sedan när jag kom hem insåg jag att jag blev tvungen att gå tillbaka och köpa glödlampan som hörde till, den är verkligen modern. Skaftet är i trä:
Idag så ska jag bara ta det lugnt, är mycket nöjd med min ledighet. Har förresten beställt en samlarbox med 8 filmer med Nils Poppe från Fredriksdalsteatern. En föreställning tycker jag extra mycket om och den heter Blomman från Hawaii. Under det senaste halvåret så har jag haft minnen från min barndom som har varit mysiga. Det kanske blir så när man fyllt hälften till 100.. Med tanke på att jag under min sommarsemester också träffade både barndomsvänner som jag växt upp med och umgåtts med under min barndom, samt andra som jag umgåtts med under åren. Det var lite speciellt. Nu är det ett nytt år och nu blir det förhoppningsvis ett bättre år. Avslutar med bilder från rummen när jag städade bort julen. Ha det gott. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0