GOD LUNCH!

Hej därute, igår så var jag som sagt och storhandlade, sedan köpte jag mig ett par nya skor. Sedan så var jag ute mycket med kissen. När jag hade gjort mig en tårta ringde en från kören och frågade om hon fick komma förbi. Hon hade med sig sallad i krukor till mig och det var ju gott och fräscht. Ska bara sätta om de i större krukor. Det kommer tydligen upp ny sallad hela sommaren. Blev tvungen att slänga en av mina begonior som jag köpte under min vintersemester i slutet på januari. Men den har verkligen blommat mycket och länge. Idag så har jag stekt fläskfilé i ugn. Till det så satte jag skivad tomat, 1 burk champinjoner, 2 burkar creme fraiche med örter. Sist strödde jag riven ost.Hade det i näst nedersta falsen på 200 grader i 25 minuter. Gissa om det var gott. Hade nämligen marinerat köttet och låtit det ligga i kylen över natten. Gjorde även något som jag inte gjort på säkert 1 år. Potatisgratäng med vitlök. Mums vad krämig och god den blev. I morgon så ska jag vara lite mer nyttig och steka fiskpinnar och göra egen spenatstuvning. Till det så ska jag koka potatis, det är också gott. Imorgon så ska vi även uppträda med kören för sista gången för sommaren. Det är en präst som ska avtackas. Han har varit en väldigt bra präst.Väldigt omtyckt. Här kommer lite bilder från igår, See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0