SUPERENKEL FISKGRATÄNG SAMT LÖVBIFF PÅ SPENATBÄDD!

Hej därute, idag är jag ledig och då ska jag dammsuga samt göra fiskgratäng i ugn. Lägger ut 2 recept här. Ha det bra. See You!
 
                                        FISKGRATÄNG MED BEARNAISESÅS OCH TOMATER!
 
1 pkt fryst torsk
2 tomater 
1 påse bearnaisesås
potatismos
riven ost
 
 
                                          GÖR SÅ HÄR!
 
Smörj en eldfast form. Vispa potatismos och täck botten på formen. Lägg fiskblocket på moset. Salta fisken. 
Vispa en påse bearnaisesås och häll över fisken. Skiva 2 tomater och lägg över fisken och häll över riven ost. Gratinera i ugnen på 225 grader 50 minuter. Klart.
 
 
                                    LÖVBIFF PÅ SPENATBÄDD!
 
500 gram fryst spenat
400 gram lövbiff
1 gul lök
5 dl matlagningsgrädde
Salt
Peppar
 
 
                                     GÖR SÅ HÄR!
 
Tina spenaten och låt vätskan rinna av. Krama ur spenaten ordentligt. Smörj en eldfast form. Lägg spenaten i botten på formen. Salta över spenaten. Skär köttet i strimlor och stek lövbiffen. Salta och peppra. Häll köttet över spenaten, spara skyn som blir från stekpannan. Skala och hacka löken och häll över lövbiffen. Häll grädden i stekpannan och blanda med skyn.Häll såsen över köttet. Salta och peppra om det behövs.
Gratinera mitt i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter. Servera med sallad och ris. Klart.
 
Jag ska lägga ut bilder på båda maträtterna lite senare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0