STÄDDAG!

Hej därute, vädret är grått och trist men jag ska städa och tvätta idag. Igår var jag ut till mammas stuga och stängde husvagnen för vintern. Träffade samtidigt min käre morbror. Mamma hade med sig choklad och smörgås och bulla eftersom hon stängt av vattnet i stugan. Vi gick in till honom och fikade, och det var jättegott. Jag steg upp tidigt på morgonen och åkte med bussen till mamma. Sedan åkte vi till pappas grav och satte fast en ljuslykta. Det är så vackert där han ligger. När jag kom ut till stugan så gick vi en promenad runt i byn och då passade jag på att ta vidjor till katterna. Så när jag kom hem så fick de motion. Sedan så tog jag ner ett bord som pappa gjorde i slöjden när han var barn, jättefint bord är det. Sedan plockade jag med mig 2 stolar från mammas vinda och de blev också fina, tänker fota både bordet samt stolarna och lägga ut bilder, då skriver jag inget inlägg utan då blir det foto. Innan vi åkte hem från stugan passade jag på att äta från mammas krusbär samt från min morbrors röda vinbär. Det bara hängde stora klasar. Getingboet var tomt och nere på marken. Det var en del kvar under mammas trädgårdsbord som tog ett tag att få bort. De hade byggt rejält. I morse då jag hade ätit frukost så passade jag på att klippa klorna på katterna och kamma de samtidigt. Efteråt spydde Lufsen på vardagsrumsmattan, så jag har lagt den i blöt. Tidigare har jag tvättat upp en annan matta med fläckar som har varit svåra att få bort. Då lade jag den bara i blöt under natten med tvättmedel och då gick det bort. Önskar er alla en riktigt skön lördag. Nu är det bara 3 dagar kvar på min semester, det har gått fort och varit trevligt. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0