SOMMARBERÄTTELSE!

Vågornas svall hörs när de slår i stenarna bredvid bryggan. Solens strålar får vattnet att glittra som silver. En fiskmås flyger ovanför mitt huvud i jakt på fisk. Daggen har försvunnit från gräset. I fjärran skymtar en turistbåt. Själv sitter jag på båtbryggan och dinglar med benen och njuter av stillheten. Jag väcks ur mina drömmar av en välkänd signal. Båten kommer allt närmare. Snart ska hela ön fyllas av skratt och sorl och barn som springer omkring och stojar och leker. Motvilligt reser jag mig upp från bryggan och börjar sakta gå upp till mitt sommarhus. Det är dags att ta itu med morgonbestyren. Den här berättelsen kände jag för att skriva ner igår kväll då jag låg i vardagsrummet och mörkret hade sänkt sig utanför. Jag brukar ju lägga ut lite berättelser ibland, oftast så har de handlat om saker som jag upplevt. Dock inte denna, jag har aldrig haft den möjligheten att vara i Stockholms skärgård som jag tänkte på. Idag så ska jag storstäda, det är så härligt när man städat färdigt och det luktar Ajax. Det blir uppehåll med regnet idag, katterna har nyss ätit frukost och det tänker jag göra nu. Önskar alla en trevlig dag. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0