TREVLIG LÖRDAG!

Hej därute, idag så var mamma här och hjälpte mig bära upp julsakerna färdigt från det andra förrådet. Sedan så gick vi en tur till affären och jag bjöd på varma smörgåsar. Sedan så satt vi och tittade på en film om systrarna i Gallejaur. Nu i kväll så var jag in på youtube och då har någon lagt ut hela filmen där. Den är bara 42 minuter. Det ser så mysigt ut när de mjölkar kor och hässjar hö som förr i tiden. Extra roligt blir det eftersom jag själv har varit där. Åker nog dit nästa sommar också. Det har varit väääldigt halkigt ute och Lufsen började tugga direkt när jag kom upp med julgranen ( som jag stoppat undan i en garderob till senare i december) på granen. Sedan så bjöd jag mamma på mitt hemlagade godis. Bland annat plombutdragargodiset. De som jag gjorde med polkagris. Nu ska jag lägga mig för kvällen, är fortfarande slut i kroppen efter förkylningen. See You!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0