JUSSI BJÖRLING OCH BIRGIT NILSSON!

Hej därute, idag jobbar jag 13 till 22, det sker bara en gång på fem veckor. Inatt klockan 3 så vaknade jag av att Lufsen hade lite konditionsträning när han galopperade några varv runt i lägenheten. Jag hychade honom och somnade om. Idag har jag ringt och hört mig för om lite priser hos veterinären, jag ska ge katterna vaccination mot kattsnuva och kattpest. Tur att det ligger nära, mamma ska komma då och skjutsa mig och katterna dit. Det brukar bli duettsång av Jussi Björling och Birgit Nilsson. De tycker nämligen inte om att åka bil. Det snöar ute och blåser idag,ett hederligt norrbottniskt vinterväder med andra ord. Jag minns när jag var barn, då det var snö ibland upp till halva fönstret då det hade drivit. Jag bodde i lägenhet med ett litet porttak. När de skottade snön så brukade jag och mina kompisar klättra upp på taket och hoppa ner i den mjuka snödrivan. Det var tider det.
 
Köpte mig ett par nya broddar i förrgår som jag gick med när jag jobbade. De satt jättebra, plötsligt känner jag hur det börjar släppa från ena foten. Det var inte så roligt. Den sortens broddar brukar sitta bra på mig. Nåja, jag får väl hålla utkik så de inte släpper i fortsättningen. På lördag så ska jag ut och äta med kören, det blir roligt. Köpte sushi igår efter jobbet så nu får jag snåla med pengarna så de räcker. Köpte en massa kattmat igår under lunchen. Mannen som stod bakom mig i kön var road. Hoppas att ni får en skön dag. See You!

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Hoppas att det går bra hos veterinären! Kramis

2017-01-12 @ 11:17:36
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Julia Persson

Hoppas det går bra hos veterinären :)

2017-01-12 @ 21:03:25
URL: http://nouw.com/juliaperssonn
Postat av: Jessica Högberg

S killnad hoppa från taket - broddar😂

2017-01-13 @ 15:04:46
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Ditt inlägg bjuder på humor, kul att läsa!

(Sent) Svar: Jag kan rekommendera efterrättspajen som serverades på nyårsafton. :)

Kram

2017-01-13 @ 21:44:27
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0