RÖJARDAG OCH MIGRÄNANFALL!

Hej därute. Så har jag då äntligen jobbat färdigt min jobbarhelg. I morse då jag vaknade vid 7 steg jag upp och gjorde mig iordning i lugn och ro. Mös med min frukost, solen sken och det var 7 plusgrader ute. Annat var det då jag gick till arbetet igår på morgonen då det var - 19 grader. Burrr, sedan när jag gick tillbaka på eftermiddagen så var det 0 grader. Det var omväxling i väder det. Gick och handlade det jag behövde till bakning av bullar samt muffins med hallon och björnbär ( olika sorter var så tänkt iallafall). Sedan gick jag ner i tvättstugan, bakade kanelbullar mellan tvättarna. Kände länge en diffus huvudvärk men tänkte inte mer på det. När jag höll på att rengöra filtret i tvättstugan small det. Kände helt akut att jag behövde spy, och det gungade i huvudet. Jag upptäckte också något som jag aldrig tidigare upplevt när jag haft migrän, att i ena ögonvrån så försvann omgivningen ett tag. Hmm. Började kallsvettas och kände att jag ville avsluta städningen snabbt. 
 
När jag kom hem igen så var jag envis och tänkte att det går väl över, men började få mer och mer huvudvärk. Gjorde iallafall iordning ingredienserna till muffisen, sedan var det bara att springa till toan. Fick efter stor möda färdigt muffisarna som inte blev som jag hade tänkt, men är man sjuk så är man. Lufsen såg att det var något som var fel på mig och ville envist att jag skulle komma och lägga mig i soffan, lillgubben. Blev tvungen att lämna disken och gå och lägga mig i ett mörkt rum. Lufsen kom och lade sig nära mig och luktade på mig och ville kolla läget, Lady kom också och lade sig en stund hon också. Sedan har jag legat fram till nu. Har blivit bätte men är inte riktigt okej än, men har iallafall fått äta något salt och druckit vatten bland annat. Nåja, jag skriver som om det var något dramatiskt, men det är bara så här det var. Nu ska jag strunta i disken till imorgon, och vara nöjd med att jag fick dammsuga lägenheten på förmiddagen för det var verkligen dammigt. Så jag kan sammanfatta min lediga dag med mycket gjort och migränanfall. Får sjunga som Siw Malmqvist i sången Mamma är lik sin mamma: Vi har samma röda knän, samma präktiga migrän. Ha, ha. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0