TREVLIG DAG PÅ LANDET!

Hej därute. Igår var en mycket trevlig dag, med god mat och djur och vacker havsutsikt. Det började på morgonen med att jag satte ut Lady och Lufsen på balkongen. Då kilade en ekorrunge förbi mitt köksfönster och bort mot min balkong. Lufsens hals blev lång och Lady spionerade också intresserat på ekorrungen. Den sprang över till min grannes vägg och satt länge och tryckte. Lufsen jamade och ekorren svarade med att väsa. Till slut så lyckades den klättra förbi Lufsen utan att det blev några otrevligheter. Jag passade på att fota och filma den. Sedan åkte jag iväg till Luleå för att möta upp min mor, som skulle hämta mig och skjutsa mig till stugan. På väg till Luleå så klev det på ett stort gäng med kvinnor som skulle på möhippa. Den ena hade nämligen ett prinsessdiadem på huvudet.
 
Det skrattades längst bak i bussen, och när de skulle kliva av så tyckte den ena att bussen gungade så märkligt, tror nog att den som yttrade dessa ord hade fått i sig annat än havregrynsgröt till frukost. När jag kom ut till stugan så fikade jag hos min moster och sedan gick vi en promenad runt byn. Det var vackert väder och nere vid sjön ropade en storlom. Det fanns lamm och kor och en tjur också i byn som jag hälsade på. De fotade jag och filmade också. Sedan var det dags för grillning och det var gott. Min mamma hade köpt 2 t-bensstekar med 2 olika smaker. Till det åt vi sallad och sedan avslutade vi det hela med att äta god rabarberpaj som min mamma hade gjort. Det blev en mycket lyckad dag, idag ska jag bara ta det lugnt. Ha en bra dag. See You!
Nyfiken i en strut.
Får jag också vara med på bild.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Åh vilka söta lamm! Kram

2016-05-22 @ 13:16:56
URL: http://nettistarby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0