MATLAGNING PÅ HÖG NIVÅ!

Hej därute. Idag har solen lyst och det har varit varmt och härligt. Men jag har inte velat gå ut på balkongen eftersom det säkert är 40 grader varmt där. Inte ens Lufsen vill gå ut. Jag har haft persiennerna uppdragna i sovrummet och då gick han och lade sig på golvet nära sovrumsdörren. Mamma var ju på besök igår, då började vi med att åka till Dollar Store för jag skulle köpa en lampa som jag sett där tidigare, men då var den slut. Då köpte jag mig en dörrmatta istället som jag bara inte kunde motstå. Igår kväll var jag och mamma ner till majbrasan för att titta på vårelden. Det tog ett tag innan brandmännen fick fyr på brasan. Plötsligt började de springa upp mot brandbilen och sedan körde de iväg med sirener och blåljus på. Då hade de fått ett larm. Det var ganska mycket folk ute och lite kyligt , men det var vackert väder. På andra sidan stranden så stod det fullt med folk och lyssnade på musikunderhållning. Vattnet var alldeles spegelblankt och vi såg en skara med gäss som flög över oss. De tyckte väl att det blev för oroligt omkring de. När mamma och jag skulle gå hem igen så var det en kvinna med en söt liten hund som inte ville gå hem, utan till slut fick hon lyfta upp den och bära den. Tidigare på kvällen hade jag och mamma tittat på en film som var bra och ätit kareé med potatissallad och vitlöksbröd. Idag så har jag gjort köttbullar på 1 kg köttfärs och en köttfärslimpa med fransk löksoppa i, den blev god med potatisgratäng till. Den hade jag däremot inte gjort själv. När jag skulle börja laga köttfärslimpan så trodde jag att jag var tvungen att koka upp löksoppan först och hälla i en hel liter löksoppa. (Hmmm), men som tur var så ringde jag och rådfrågade min mor först om det verkligen var så man skulle göra och naturligtvis så var det ju inte så. Det hade blivit köttfärssoppa med fransk löksmak i så fall. Nåja, till slut blev det ju rätt. Nu ska jag bara röja undan lite och sedan njuta av söndagskvällen. Hoppas att ni också får en trevlig kväll. See You!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Vilken mysig Valborg ni har haft :-D Kram

2016-05-02 @ 06:48:33
URL: http://nettistarby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0