EUROVISION!

Hej därute. Igår så var jag ut en sväng på stan och tittade på lite kläder. På morgonen så var jag ute med min kisse 2 gånger. När jag var ute första gången och satte mig med Lufsen på en bänk så kom en granne som bor i en av de andra huslängorna och surrade en stund. Lufsen låg och rullade på marken. Det är ganska grönt på gräsmattorna, löven har däremot fått fart och börjat att slå ut ordentligt här i Boden. En och annan snöhög gör förtvivlade försök att hålla sig uppe, men de smutsiga högarna har börjart få ge vika för solen.
 
Det var däremot väldigt kallt igår morse fast solen var framme. Igår sydde jag också mycket på min tavla, det borde jag göra idag också. Till veckan så ska jag inte jobba en enda kväll, jippi. Igå så åt jag rökt skinka med potatissallad och gurka till. Det var gott. Sedan blev jag så mätt att jag lade mig någon timme. Innan Eurovision började så såg jag på Planet Earth. Då var det bland annat en elefanthjord som gjorde långa vandringar till ett vattenhål. Det blåste sandstorm och en unge kom bort från flocken och började vandra efter mamman fast åt fel håll. Framför den låg milsvidd torr öken fast räddningen fanns åt andra hållet en bit bort. Men den var så utmattad och törstig så den elefantungen gick mot en säker död. Det tyckte jag var tragiskt. När de övriga elefanterna kom till vattenhålet så såg det coolt ut när de simmade och njöt. Då fanns det gott om vatten att bada och dricka. Önskar bara att den förvirrade elefantungen också hade fått uppleva det. Såg sedan på Eurovision och jag är nöjd med att Frans kom på 5:e plats. Han var tydligen populär bland europeerna. Lady ligger just nu bredvid mig vid datorn. Måste ta och köpa mig en ny mus till datorn. Upptäckte igår att de bitit på sladden så kablarna börjat synas. Hoppas att ni får en solig dag. See You!
Mina nya glasögon.
En ensam snöhög gör ett sista försök med att hålla sig kvar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Så söta och gosiga bilder :-D Kram

2016-05-17 @ 09:14:39
URL: http://nettistarby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0