JOBBARHELG IGEN

Tjenare därute. Just nu ligger Lady och tvättar tassarna medan Lufsen kliar sin långa och håriga päls som jag nyss har dammsugat upp. Hade tänkt sova ut på morgonen. Tror ni att jag gjorde det? Nej, ja vaknade pigg och utvilad vid halv sex. Då klev jag upp och åt 2 rostade brödskivor med den nya gravade laxen. Tyckte först att den inte var så salt så jag tänkte att då är det sushi jag äter, men det berodde nog på att jag hade satt gurkskivor på laxbitarna. Nu när jag åt laxen smakade den salt. Hmmm, nåja. Hoppade in i duschen och sedan tog jag mig en promenad för att hämta lite vidjor. Blev tvungen att kliva som en älg genom skogen för att hitta bra pinnar. Tro mig, vi pratar om att hitta leksaker till 2 kräsna katter, jodå så det duger inte med vad som helst inte. När jag kom hem efter att jag med mycket stor möda äntligen hade hittat 3 fina och smala vidjor, mötte de mig förväntansfullt i dörröppningen. Tittade lite slött på de när jag skulle börja leka. Där blev det tvärstopp. Jag gav ifrån mig en djup suck och började dammsuga istället. Men efter dammsugningen blev Lufsen sugen på att anfalla en av vidjorna i någon minut, sedan räckte det. Dessa katter. Bortskämda så det är inte sant. Har lyckats pina ner 2 morötter till lunch. Ni får förlåta mig när jag säger att jag avskyr morötter. Ska gå över till kålrot istället. Just nu damp det ner en kalleslse från tandläkaren för årlig kontroll. som tur var så fick jag en tid min första semesterdag. Men det är hos en bra tandläkare så jag känner mig trygg. Hoppas att ni alla får en trevlig helg. Hör av mig på måndag. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0