BESÖK HOS VETERINÄREN!

Hej därute, idag var Lady och Lufsen till veterinären. Mamma kom och hämtade mig och katterna med sin bil.
Det ösregnade och de jamade och skrek på väg dit. Som tur var så låg inte djurkliniken så långt från mig.
När vi kom in så var de knäpp tyst, och tittade nyfiket på vad som hände runt omkring. Träffade en kvinna som var med sin bondkatt, den hade så tovig päls. När jag kom in med katterna till undersökningsrummet så var det lite problem med att få ut de ur burarna. jag hade en bur åt de var. Sedan gick det väldigt snabbt och smidigt när vi skulle ge de vaccinet. Veterinären passade också på att se efter om de hade mycket tandsten, men de hade bara lite längst bak i munnen. Det var aldrig aktuellt med att skrapa tandsten just nu. Sedan tackade vi för oss och gick tillbaka till bilen, då hade katten med tovor kommit, och den var kal på kroppen, bara ansiktet och svansen och lite grann av rumpan var full med päls. Den hade samma färg som seriekatten Gustav. den såg inte så road ut.
När vi kom hem så var de vrålhungriga, och när mamma efter ett par timmar åkte hem, så kom Lufsen och lade sig bredvid mitt ansikte och låg och spann lite lågt, medan han låg hos mig. Så nu mår de bra, och jag ska fortsätta njuta av min långledighet. Det här blev ett långt inlägg, men ibland skriver jag ju bara några rader. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0