LONDON!

När jag och min före detta man åkte ner till London 2008 så hade jag semester. Det började med att mamma och pappa kom och hämtade oss, sedan körde de oss till flygplatsen. När vi gick ombord på Norweigen så blev det försenat i en halvtimme på grund av tekniska problem i planet. Till slut så lättade vi. När vi sedan skulle gå ombord på planet som skulle ta oss till Heathrow så gick det smidigt. När man klev ombord så var det skinnsäten. Vi flög med British Airways. Sedan , då vi hade lyft så började de ju gå omkring och sälja diverse drickor och smörgåsar. När flygvärdinnan kom till oss, halade jag upp plånboken och skulle betala för en trekantig fylld smörgås och en mugg med te. Då fick jag den informationen att man fick äta och dricka hur mycket man ville under flygningen, det ingick nämligen i priset. Det kändes lite lyxigt tyckte jag. Ovanför så fanns det TV skärmar som beskrev hur kallt det var utanför planet, samtidigt som man fick se exakt var vi befann oss i förhållande till London. När vi började gå ner för landning så upptäckte jag hur flygplan flög under oss då jag tittade ut genom fönstret.
 
Väl framme så tog vi oss till en guide som kunde visa oss hur vi skulle åka, för att så enkelt som möjligt ta oss till hotellet. Det låg ute vid West Croyden. När vi berättade för personalen var vi skulle bo så blev de lite oroliga, och frågade om vi hade vänner eller bekanta som vi skulle hälsa på. Men vi förklarade att vi skulle bo på hotell där, då berättade personalen på Heathrow att det var ett mycket stökigt område med mycket bråk mellan olika grupper av människor där. Nåja, tänkte jag. Det blir nog bra bara vi kommer fram. Så vi tog närmaste pendeltåg som gick mot Paddington Station. Sedan blev det problem. Vi skulle ta tunnelbanan och vi fick göra många byten innan vi var framme. Jag tror att det tog 4 timmar innan vi kom till rätt hotell. Så nu när jag åker till London i April så ska vi ta taxi från Paddington Station till hotellet eftersom vi landar så sent.
 
En pub i närheten av vårat hotell.
När vi väl kom fram till hotellet så var det mysigt. Vi fick ett rum med snedtak. När vi vilat en stund så gick vi ner på stan. Det var mysigt men väldigt skräpigt på backen. Blev vi sjuka så hade vi nära till sjukhuset för det låg bara tvärs över gatan. Frukosten på hotellet var kontinental med rostat bröd, mjölk med flingor, te eller kaffe,
Jag fortsätter att skriva om London för det finns mer att berätta och fler bilder att lägga ut. Med risk för att ni somnar för att inlägget blir för långt så kommer del 2 av Londonresan imorgon. Ha det gott. See You!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Jättekul att läsa. Älskar London!

2015-10-19 @ 17:00:34
Postat av: catrin

Va kul å läsa! Ser fram emot fortsättningen!!

2015-10-19 @ 17:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0