EFFEKTIV MÅNDAG!

Hej därute. Idag blev jag så sugen på plättar, jag har inte gjort det på flera år. Jag brukar vara bekväm och slänga in en smet i ugnen istället. Men det blev lyckat, trodde att plättarna skulle misslyckas. Gjorde sedan en kycklinggryta med kycklingfilé, broccoli samt färdig bearnaise sås med chili. Det blev också gott. Sedan har jag nu ikväll tittat färdig på en serie i 2 delar på youtube som handlade om Franska Revolutionen. Det var verkligen ingen trevlig period i fransk i fransk historia. De som startade skräckväldet där oskyldiga människor föll offer för giljotinen, hamnade till slut själv under den och då upphörde skräckväldet. Men sedan kom ju Napoleon och han var lika maktgalen han. Filmen var fransk, men det gick att få engelsk text under. Den tog 4 1/2 timmar drygt. Det var därför de delade den i 2 avsnitt. Mycket otrevlig på många ställen. tycker jag. Har även fortsatt sticka på min halsduk idag.
Lufsen verkar inte må så bra, han har varit väldigt sällskapssjuk och kelig idag. Hoppas att det inte är något fel med honom. Just i detta nu ringde det på dörren 2 st från Jesu Kristi Kyrka av sista dagars Heliga. De har varit och ringt en gång tidigare men då öppnade jag inte. Men den här gången knackade de även på dörren. Jag gick och öppnade och förklarade för de att jag är troende, så då nöjde de sig med att ge mig ett visitkort och tackade artigt för sig och gick. Här kommer det bilder från dagen. Ha den trevlig kväll och tack för att ni läser min blogg. See You!

                                          HÄLSOKAKOR!
 
100 gram smör eller margarin
1 dl strösocker
1 ägg
Rör ihop.
100 gram mörk choklad
Hacka och sätt i smeten.
 
1 1/2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
1 dl havregryn
1 tsk bakpulver
Röres ihop. Rulla till runda bollar. Rulla bollarna i solrosfrö. Platta ut de och lägg på en smord plåt. Grädda i mitten av ugnen  i 200 grader 8-10 minuter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0