GLASÖGON!

Hej därute. Idag ska jag gå in i en glasögonbutik och se vad de tar för nya glasögon. Jag har börjat få problem när jag ska sy på mina korsstygnstavlor. Jag ska bara titta på bågar. Jag gjorde två maträtter igår som jag kan ta med till jobbet. Jag jobbar ju bara 3 dagar denna vecka och det blir så att jag bara jobbar kvällar. Det är ganska skönt att få sova ut på morgonen. Jag köpte små tuggben till Lady och Lufsen igår. Lufsen är och småbiter i benet då och då.
Jag har sett att han har behov av att bita i pinnar. Tänkte först köpa någon gummileksak, men risken är att han biter sönder den i smådelar och får i sig det. Igår hade jag en ovälkommen gäst i lägenheten. Medan jag låg i min solstol på balkongen, så flög det en envis geting utanför dörröppningen. Jag sprang in och skulle stänga dörren, men då fastnade Lufsens sele, och då lyckades den flyga in. Den var en god stund på fönstret på insidan. Lady gjorde några försök att hoppa upp och ta den. Vilket resulterade i att jag höjde rösten så hon skulle förstå att hon inte fick bita den.  Lufsen försökte också, men han lyssnade mer på mig. Till slut så flög den ut igen och jag kunde stänga igen balkongdörren. När jag bodde i hus tidigare, så lyckades Lady få tag i ett mindre bi, och bet. Det resulterade i att hon blev stucken i munnen, men det gick bra. Jag hann helt enkelt inte stoppa henne för hon var så snabb. Det var i mungipan, det hade varit katastrof om hon blivit stucken i halsen. Ha en trevlig dag. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0