CHOKLADMUFFINS MED HALLON!

Hej därute. Idag börjar jag klockan 5 och har varit och storhandlat, det var kul. Fick tag på billig fläskfilé på COOP.
Fick 100 kronor rabatt på det jag handlade för på grund av att jag hade skrapat ihop så mycket poäng. När jag kom till apoteket så passade jag på att köpa en hel kartong med tandstenspasta för katter. Det är 10 st i förpackningen och en tub räcker en månad. Så jag gjorde ett fynd. När jag kom hem så bakade jag chokladmuffins med frysta hallon i, det blev väldigt gott. Skriver här receptet på muffisarna. Håll till godo. Trevlig kväll. See You!
Chokladmuffins med hallon!
50 gram margarin eller smör
1 1/4 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 Marabou chokladkaka ( 200 gram )
1 frp tinade hallon (225) gram
 
VARNING! Mersmak, risk att de tar slut fort. Tina upp de frysta hallonen.Smält margarinet i en kastrull. Häll i mjölken. Den kan gärna bli varm. Smält 200 gram choklad över vattenbad.
Blanda ihop de torra ingredienserna i en skål för sig. Vispa ägg och socker poröst. Häll mjölken samt den smälta chokladen och de torra ingredienserna med sockret och äggen. Blanda väl. Häll i muffinsformar. Stoppa ner några hallon i smeten. Ställ in plåten på mellersta falsen och grädda i 225 grader i 9 minuter. Låt svalna. Drick gärna en kopp te eller en kopp kaffe till. Njut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0