VILKEN HÄRLIG DAG!

Vilken underbart vacker dag. Är det så här vackert på jorden, hur ska det då inte se ut i himlen. En plusgrad och strålande sol. Snötyngda granar och strålande solsken. Jag var ut med Lufsen en stund vid lunch och han gick en liten promenad faktiskt, men han sprätte med fötterna. Jag bakade pizza igår när jag var ledig. Före det så tog jag en långpromenad till dollarstores och inhandlade diverse saker som jag behövde. På vägen dit så träffade jag en gammal arbetskollega och vi stod och pratade en stund. Jag ska avslöja att förutom köttfärspizza så hann jag med att baka en blåbärscheesecake med riven vit choklad också, den blev perfekt i konsistensen. Jag är inte så mycket för att baka men laga mat gör jag desto mer. Idag börjar jag 17 och sedan är jag ledig lördag, söndag och måndag.
Lägger upp bilden på pizzan samt lite roliga bilder på Lufsen som jag lyckades ta en kväll. Ha det gott. See You!
Snacka om vig katt.
Köttfärspizza.
                                              Köttfärspizza!
 
50 g jäst
4 msk olja
1 tsk salt
8-10 dl vetemjöl, eller så mycket som man vill. Degen ska inte vara för torr.
                                                 
 
                                                Fyllning!
 
400 g köttfärs
2 burkar champinjoner
3 vitlöksklyftor
1 msk taco sås osockrad och stark
1 förpackning riven ost
                               
 
                                            Gör så här!
 
Blanda jäst, salt, olja och mjöl och arbeta ihop smidigt till en deg. Täck över degen och låt jäsa ca 1 timme. Dela degen i 2 bitar, och kavla ut degen och lägg de på plåt. Bryn köttfärsen och pressa vitlöken och blanda med köttfärsen. Fördela köttfärsen jämnt över de båda plåtarna med deg. Strö över champinjoner, häll taco sås jämnt fördelat över pizzorna och strö slutligen över riven ost. Grädda i mitten av ugnen i 225 grader 15 minuter. Servera med sallad om ni vill. Smaklig måltid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0