SNART LÖN OCH KALL ÄR JAG!

Hej därute. Idag så skulle jag duscha en vårdtagare. Det gick jättebra, men då skulle jag skölja ur svampen. Hade hängt upp kranen och vridit den så att den var pekad rakt mot mig. Jodå, sedan hade jag glömt att ändra läge, så när jag satte på kranen till tvättstället så kom det en rejäl dusch med vatten. Hmm. Blev dunderblöt. Sedan så skulle jag gå på en ledsagning efteråt. Blev kall och frusen, sedan gick jag  hem. Slutade ju 4. Skönt tyckte jag. Har väldigt ont under fötterna just nu. När jag stoppar ner handen i ena fickan känner jag till min stora förbittring att jag råkat ta med mig en vårdtagares nyckel hem. Blev lite sur på mig själv och skyndade tillbaka med nyckeln och fick gå ytterligare med ont under trampdynorna. Suck. Nåja, en tröst i bedrövelsen var att jag kunde ta med mig pengar som jag skulle lämna i lokalen till en som fyllt jämnt. Det hade jag inte kunnat göra förrän imorgon kväll, och då kanske det hade varit försent. Så kan det gå. Katterna ligger helt utslagna bredvid mig. de verkar vara lika trött som jag. Ha det gott. See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0