VILKEN TREVLIG DAG!

Hej därute. Imorse vaknade jag jättetidigt. Då klev jag upp och gav katterna mat, diskade bort och gick och duschade. Sedan somnade jag om och sov till klockan 10. Då steg jag upp och gjorde mig iordning för att gå på gudstjänst.Det är två äldre damer som ständigt och troget sitter med varje söndag när jag kommer. Det var en bra predikan. Sedan när jag skulle ut ur kyrkan så ville en av damerna att jag skulle gå armkrok med henne så att jag inte ramlade. Det är 2 branta trappor upp till kyrkan och visst hade de sandat men det var ändå halt. Då blev det inte 2 gummor som gick armkrok utan 3. Vi är lika långa alla tre. Sedan skulle jag gå i affärerna och se om jag hittade en snygg klännning att ha på mig på nyårsafton. Men först gick jag förbi grillen för jag var vrålhungrig. Killen som jobbar där är jättetrevlig och frågade mig hur julen hade varit. Det var bara jag och en barnfamilj där.
 
Sedan gick jag förbi min moster en snabbis och pratade med henne en stund. Efter det började jag gå mot gallerian. Det var som väntat mycket folk och jag hittade först en klänning som var lite glittrig, men den var inte skön, så då bestämde jag mig för att gå på H&M och kan ni tänka er, jag hittade det jag ville ha. En skön svart klänning som passade och sedan köpte jag svarta leggings med fleece innanför. De är jättesköna att ha på sig.
Jag fick nyttja checken från Bodens kommun, så jag behövde inte betala ett öre. Sedan gick jag glad i hågen för att köpa mer kattmat till mina älsklingar samt kattgodis som både herr och fru katt tycker om. De är ju lite kräsna.
Medan jag stod och använde schopexpress så kom det en medelålders kvinna och började samtala med mig.
Hon hade också en katt som bara åt en viss sorts mat. Jag sa att det är ju ingen idé att köpa några nya smaker för då får man bara kasta bort det. Jag berättade att jag hade 2 sibiriska katter, och då berättade hon att hennes katt också var sibirisk, den var 3 år. Jag berättade att mina katter fyller 5 år i februari. Nu ska jag fortsätta njuta av den här dagen, och ikväll så ska jag se dokumentären om Magnus Härenstam. Här kommer bilder. See You!
 
Fru katt utforskar och godkänner klänningen.
 
Det här ska jag ha på mig på nyårsafton.

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Vilken fin klänning och jag har en likadan :-D Kram

2015-12-27 @ 17:13:53
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Cassandra Haraldsson

Fina saker du köpt! :)

2015-12-27 @ 22:41:22
URL: http://sensor.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Du kommer se ut som en riktig drottning på nyår. Hoppas att du får ett trevligt firande.

(Sent) Svar: Hembakade lussekatter är ju så gott. Kul att du också bakade de goda bullarna i år.

Kram

2015-12-28 @ 19:49:43
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0